tiistai 19. maaliskuuta 2013

Flunssassa

Olen viimeksi ollut kipeänä yli 3 kuukautta sitten kun asuin vielä Suomessa. Ja nyt kun olen ollut uudessa työpaikassa viikon, niin onnistuin tulemaan kunnolla kipeäksi.. ensin epäilin siitepölyallergian tehohyökkäystä, mutta kyllä tämä nyt kuitenkin ihan flunssalta vaikuttaa.

Eilen olin ekaa kertaa aamuvuorossa töissä ja sen jälkeen kaaduin sänkyyn. Jäi hollannin tunnit väliin ja tänään aamulla oli pakko soittaa töihin, että en mitenkään kykene iltavuorooon töihin. Ihan järjettömän huono tuuri! Kuukauden koeajalla sairastaminen ei voi olla hyvä asia.. mutta nyt yritän pilleröidä (Justin teki tänään reissun apteekkiin) itseni nopeasti kuntoon. Huomenna vapaalla ja toivottavasti torstaina jo töihin.

Erikoistahan Hollannissa on se, että sairaspoissaoloista ei tarvitse lääkärintodistusta vaan omalla ilmoituksella voi olla pois. Tosin työnantaja ja/tai edustaja voi koska tahansa tehdä yllätysvisiitin kotiin ja tarkistaa, että olet oikeasti sairaana.

Mutta nyt jatkan sairastamista...

http://img.avatv.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/1maanantai/terveys/flunssa/598111.jpg
Kuva

1 kommentti:

  1. Voiko siis sairaana olla kuinka pitkään vaan ilman todistusta? Minä olen aina Suomessa ollut työnantajilla, jotka vaativat lääkärintodistuksen vasta yli 3 päivän poissaoloista.

    VastaaPoista